Witajcie Kochani!
Udało mi się zebrać do podsumowania wyzwania "Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu". Przyznam szczerze, że myślałam, iż w wakacyjnych miesiącach uda mi się przeczytać nieco więcej. Przez lipiec i sierpień przeczytałam w sumie 5 książek, co dało łącznie 11 cm. Od kwietnia przeczytałam 35 cm ... Kiepsko mi to idzie ;) Jeszcze ciągle pozostaje 125 cm, a do grudnia coraz mniej czasu.
Poniżej krótko przedstawię książki, które przeczytałam.
1. Elizabeth Burton-Phillips, Uzależnieni. Jak narkotyki skrzywdziły moją rodzinę
Wydawnictwo: Znak
Ilość stron: 378
Książka napisana została przez matkę bliźniaków - Elizabeth. Jej zwyczajne życie szybko zamieniło się w najgorszy koszmar. Okazało się, że jej ukochani chłopcy są uzależnieni od narkotyków. Podjęła się walki z okropnym nałogiem Synów - przeszła przez piekło. Opowieść z jednej strony kończy się tragicznie, a z drugiej niesie ze sobą coś pozytywnego. Jeden z bliźniaków - Nicholas popełnia samobójstwo, będąc pod wpływem heroiny. Natomiast do drugiego - Simona dociera, że musi wyleczyć się z nałogu. Wygrywa walkę i prowadzi normalne życie.
Historia prawdziwa - smutna, przestrzegająca, pouczająca. Pokazuje, jak narkotyki niszczą rodzinę, relacje międzyludzkie. Warto przeczytać!
2. Alloma Gilbert , Ocal mnie od złego
Wydawnictwo: Znak
Ilość stron: 319
"Ocal mnie od złego" to przerażająca historia Dziewczynki, która dostaje się w ręce fanatyczki religijnej. Alloma miała kochających rodziców, którzy jednak nie byli w stanie się nią zaopiekować. Przez to trafiła pod opiekę Eunice Spry - z pozoru osoba miła, odpowiedzialna, rozsądna, matka dwojga dzieci. W rzeczywistości kobieta była potworem. Znęcała się na dziećmi, wymyślała dla nich tak okrutne kary, że do tej pory nie mogę uwierzyć, iż to wszystko działo się naprawdę. Smutny jest fakt, że nikt się nie zainteresował dziećmi, dla których Eunice stworzyła piekło na ziemi. Książkę warto przeczytać, ponieważ podobne historie nieraz dzieją się wokół nas, a my tego może nie zauważamy ...
Na szczęście, zakończenie jest szczęśliwe. Alloma uwalnia się od Eunice Spry, układa swoje życie na nowo i dąży do tego, aby kobieta została ukarana.
3. Nahid Rachlin, Perskie Dziewczyny
Wydawnictwo: Znak
Ilość stron: 320
Ta książka to kolejna poruszająca opowieść o życiu kobiet w Iranie. Nahid, zaraz po urodzeniu, zostaje oddana siostrze matki - Marjam, która zajmuje się jej wychowaniem. Marjam sama dzieci mieć nie mogła ... Dziewczynka wiedzie spokojne życie do momentu, gdy spod szkoły, w wieku 9 lat, porywa ją jej biologiczny ojciec. Nahid, wśród rodziny, której praktycznie nie zna, czuje się obco, samotnie. Wkrótce jednak zaprzyjaźnia się ze starszą Siostrą - Pari. Pari chce być aktorką. Jej marzenie niestety się nie spełnia. Dziewczyna zostaje wydana za mąż i wyprowadza się z domu. Nahid z Pari potajemnie piszą do siebie listy. Nahid nie może pogodzić się z faktami, że Pari nie spełnia swoich aktorskich marzeń oraz żyje z mężczyzną, którego nie kocha.
Nahid udało się spełnić swoje marzenia. Wyjechała do Stanów Zjednoczonych, ukończyła studia, zrobiła karierę. Niestety losy jej Siostry skończyły się tragicznie. Nahid dowiedziała się, że Pari zginęła w wypadku ... Jednak nie wierzy w tę wersję wydarzeń.
Książka ta mocno mnie zaciekawiła. Przedstawia nie tylko losy Sióstr, ale także pokazuje irańskie tradycje, wierzenia, kulturę.
Polecam!
Nahid udało się spełnić swoje marzenia. Wyjechała do Stanów Zjednoczonych, ukończyła studia, zrobiła karierę. Niestety losy jej Siostry skończyły się tragicznie. Nahid dowiedziała się, że Pari zginęła w wypadku ... Jednak nie wierzy w tę wersję wydarzeń.
Książka ta mocno mnie zaciekawiła. Przedstawia nie tylko losy Sióstr, ale także pokazuje irańskie tradycje, wierzenia, kulturę.
Polecam!
4. Raine Miller, Oblicza Blackstone'a część I - Naga
Wydawnictwo: Oficyna Gola
Ilość stron: 222
Muszę przyznać, że do zakupu tej książki skłonił mnie tytuł oraz przyciągająca wzrok okładka. Jednak sama historia jakoś nie wzbudziła zachwytu. Dla mnie jest kopią Greya i od samego początku miałam wrażenie, że już ją czytałam. Brynne - studentka i modelka - na wernisażu poznaje bogatego biznesmena, który czuwa nad jej bezpieczeństwem. Potem okazuje się, że ten Przystojniak został wynajęty przez ojca Brynne ... I Brynne zostawia Ethana ...
Książkę czyta się bardzo szybko - jest taka idealna na jeden wieczór. Moim zdaniem zbyt wiele upchnięte w małą ilość stron.
Hmmm ... może jakbym wcześniej Greya nie czytała, to moje zdanie na temat tej książki byłoby inne. Ale pewnie jak będę miała okazję, to sięgnę po kolejne części.
5. Marek Świerczek, Dybuk
Wydawnictwo: Ammit
Ilość stron:267
"Dybuk" to dosyć ciężka i trudna lektura. Akcja rozgrywa się w powojennej Polsce. Rem Sosnkowski, były żołnierz Armii Krajowej, zostaje wypuszczony na wolność, aby ścigać i zamordować tytułowego "dybuka"("Dybuk" oznacza "w mistycyzmie i folklorze żydowskim zjawisko zawładnięcia ciałem żywego człowieka przez ducha zmarłej osoby"). Wraz ze swoimi towarzyszami - ze Ślązakiem Sigismundem von Hornem, Cyganem Melkiadesem - wyrusza w Polskę, która powoli otrząsa się po wojnie. W czasie wyprawy poznajemy również Żyda Barucha oraz piękną Żydówkę Judytę, która zakochuje się w Remie.
Myślę, że książka jest warta przeczytania, chociaż sama, po raz drugi, już bym po nią nie sięgnęła.
Czytaliście którąś z tych książek? :)
Myślę, że książka jest warta przeczytania, chociaż sama, po raz drugi, już bym po nią nie sięgnęła.
Czytaliście którąś z tych książek? :)
Nie znam tych książek. U mnie niestety ostatnio z czytaniem słabo :(. Muszę się za siebie wziąć :).
OdpowiedzUsuńTo do roboty ;)
UsuńZe względu na wakacje i tak dobry wynik! Największą chęć mam na ,,Perskie dziewczyny"..
OdpowiedzUsuńPolecam :)
UsuńTrzecią książkę przeczytałabym z chęcią. Chociaż reszta na pewno też nie była zła. Będę mieć je na uwadze :)
OdpowiedzUsuńnie znam, ale wypatrzyłam parę dla siebie :)
OdpowiedzUsuń:)
UsuńKsiążkę uzależnieni widziałam w matrasie za grosze i zastanawiałam się nad nią, po twojej krótkiej recenzji chyba się skuszę :)
OdpowiedzUsuńJa też ją chyba za 10 zł kupiłam, a naprawdę warto :)
Usuńmuszę zajrzeć do któreś z tych książek ;)
OdpowiedzUsuń:)
Usuńuwielbiam czytać książki :)
OdpowiedzUsuń:))
UsuńJa nie lubię czytać książek ale czytając niektóre recenzje na blogach zaczyna mi się odmieniac, dobrze że nie jestem wysoka:p jeśli masz chwilkę to byłabym wdzięczna za klikanie w linki w moim ostatnim poście. To dla mnie bardzo ważne, staram się o współpracę. Z góry bardzo dziękuję:* pozdrawiam:)
OdpowiedzUsuńJa od małego uwielbiam czytać :)
UsuńJestem w trakcie czytania sagi o Rudolfie Gąbczaku napisanej przez Joanne Fabicką - polecam :)
OdpowiedzUsuńOooo zerknę sobie, co to ciekawego :)
UsuńNajbardziej zaintrygowała mnie książka Gilbert ! Muszę ją zakupić .
OdpowiedzUsuńWarto przeczytać! Ja swoją dorwałam za 10 zł :)
UsuńJa sobie skrupulatnie spisuje na karteczce książki które przeczytałam :) a podsumowanie zrobię dopiero pod koniec akcji, zresztą teraz czytam więcej ebooków niż książek :/
OdpowiedzUsuńPod koniec akcji to ja bym pewnie zapomniała o połowie książek, które przeczytałam :)
UsuńJa też biorę udział w wyzwaniu :) U mnie jest wręcz przeciwnie przez wakacje :P Nie przeczytałam ani jednej całej książki ! Za to teraz nadrabiam i w ciągu tygodnia poszły już 3 ! :D nawet nie wiesz jaka jestem z siebie dumna :P I czytam bardzo podobne książki do Twoich , wiele prawdziwych historii, które dla nas są wręcz niewyobrażalne :) Mi do przeczytania zostało jeszcze więcej niż Tobie i juz jestem pewna, że nie dam rady :(
OdpowiedzUsuńNo to teraz szalejesz z czytaniem :)
Usuńnie znam tych książek,zapiszę sobie tytuły (może w bibliotece coś będzie) to sobie wypożyczę :))
OdpowiedzUsuń:)
UsuńPerskie Dziewczyny muszę koniecznie przeczytać.
OdpowiedzUsuńPolecam :)
UsuńPolecam "80 dni żółtych" o .. rudowłosej skrzypaczce ;)
OdpowiedzUsuńAle niestety trochę i tak podobne do nieśmiertelnego Greya :F
Tak, czy tak przeczytam :D Zaciekawiłaś mnie :)
Usuńnie znam tych książek, ale jesień się zbliża to czas nadrobić zaległości książkowe ;)
OdpowiedzUsuńDokładnie :)
UsuńJa będę w zimie nadrabiać książkowe zaległości :D
OdpowiedzUsuńZainteresowała mnie książka o uzależnieniu narkotykowym, lubię takie życiowe klimaty. Naga jakoś mnie nie rusza, podobnie jak Grey i nie czuję potrzeby jej czytać :P Ocal mnie od złego - czy przypadkiem na podstawie tej książki nie powstał film? Tak mi się coś tytuł kojarzy ;)
OdpowiedzUsuńUzależnieni to książka naprawdę warta przeczytania. Ja tam do Greya wiele nie mam, ogólnie podobały mi się te 3 części ;)
Usuńmi zostało trochę więcej centymetrów, ale mam nadzieję, że po wakacjach wezmę się w garść :)
OdpowiedzUsuńJa się staram, niby czytam więcej niż zwykle, ale tych cm i tak dużo nie ma ;)
UsuńSame ciekawe pozycje książkowe, teraz mam jeszcze trochę czasu wolnego- to też się biorę za czytanie :)
OdpowiedzUsuńTo trzeba nadrabiać czytanie :)
UsuńMi jeszcze gorzej idzie. Żadnej nie czytałam. Zaciekawiła mnie pierwsza i trzecia.
OdpowiedzUsuńO no to ze mną nie jest źle ;)
Usuńniestety nie znam żadnej z książek :(
OdpowiedzUsuńja ostatnio przeczytałam lekturę i teraz nie chce mi się wrócić do książki, która czytałam wcześniej :)